Након завршене основне школе ученици који су се образовали у редовним школама по ИОП2 уз сагласност родитеља и мишљење Интерресорне комисије могу да упишу нашу Средњу школу.

Документа потребна за упис Средње школе ,,Младост“ у Пироту:

  • Сведочанство о завршеној основној школи
  • Уверење о положеном завршном испиту основне школе
  • Мишљење Интерресорне комисије

Пожељна документа:

  • Сведочанства 5, 6, 7 и 8.разред због утврђивања успеха ученика ради конкурисања за ученичку стипендију
  • Мишљење психолога или педагога и одељењског старешине о функционисању ученика у току похађања основе школе.

Детаљније о упису можете прочитати овде.

У Средњој школи имамо два образовна профила:

  1. Подручје рада: Текстилство и кожарство – смер: Конфекцијски шивач (трогодишње образовање)
  2. Подручје рада: Машинство и обрада метала – смер: Бравар (трогодишње образовање)

 

Текстилство и кожарство – смер: Конфекцијски шивач

У оквиру наставног плана ученици имају општеобразовне предмете, стручне предмете и практичну наставу.

Општеобразовни и стручни предмети су заступљени са по 2 часа недељно:

  1. Српски језик
  2. Математика
  3. Енглески језик
  4. Физичко васпитање
  5. Текстилна влакна
  6. Познавање материјала
  7. Машине и алати
  8. Технологија шивења

Обавезни изборни предмети:

9. Грађанско васпитање
10. Верска настава

Ученици бирају један од понуђених изборних предмета.

Практична наставаје заступљена је са 18 часова недељно и изводи се у адаптираним и опремљеним радионицама, а наставни садржај се прилагођава могућностима ученика.

За ученике текстилног смера сваке године се организује Републичко такмичење у знању и вештинама из области текстилства, где ученици могу да примене оно што су научили на часовима теоријске и практичне наставе. Са поносом истичемо да су наши ученици међу најбољима о чему сведоче и бројне награде, освојена прва места.

Наставни План и Програм у средњој школи је прилагођен, али променом структуре ученика, указала се потреба да се за већину ученика израђује ИОП2.

Уколико текстилни смер упишу моторички спретнија деца, програм ће остати прилагођени а циљеви и исходи рада су следећи:

  • познавање и разликовање текстилних влакана
  • правилан избор текстилних материјала
  • познавање машина и алата у текстилној индустрији
  • израда ручног веза
  • израда разних украсних и употребних предмета од вунице
  • израда и преправљање производа шивењем (израђивање, преправљање и поправљње женског и дечијег рубља, женских хаљина, сукњи, блуза, кошуља, кецеља,марамица, постељина, завеса, шалова итд.)
  • набавка односно преузимање материјала, узимање мера и упутстава, кројење, израђивање украса и друге опреме
  • састављање шивењем, припремање машина и алата, пеглање и довршавање као и испоручивање наручиоцима или продавање

 

Машинство и обрада метала – смер: Бравар

За ученике образовног профила бравар који се образују по ИОП2, након опсервације и израђеног ИОП-а припрема се материјал и наставна средства.

Материјал и наставна средства могу бити:

  • штампани материјал (слике алата, машине, уређаја које треба препознати…)
  • оцртавање уз помоћ шаблона (скице)
  • обављање основних операција уз помоћ наставника (турпијање, савијање једноставних позиција, израда по моделу од картона и сл.)

По завршетку трогодишњег школовања наши ученици имају перспективу запошљавања, с обзиром да су ови кадрови дефицитарни у нашем граду. То значи да ученици стичу економску независност, даље се интегришу у друштво као корисни чланови. Обезбеђују пре свега себи а и својој породици финансијску стабилност и повећава им се осећај самопоштовања.

У нашој школи образују се деца са различитим сметњама у развоју. Примећено је да на наше ученике активности које се изводе на практичној настави из делују стимулишујуће и терапеутски истовремено. Тако посматрањем различитих боја на тканини и упознавањем са различитим текстурама материјала, као и прецизност ручног везења, плетења, израда малих таписерија, израда макета по моделу, цртање скица, израда гоблена, намотавање вунице, низање дугмади различитих величина и боја… потпомаже и развија пажњу, концентрацију и фокус ученика.
Иако је све више наших ученика са потпуно неразвијеним говором, њихови срећни изрази лица, јасно говоре колико су поносни на себе и на својих руку дела.

Велико је изненађење родитеља наших ученика када виде процес рада и готов производ од стране њихове деце, а за које како сами кажу нису никад ни помислили да би њихова деца то могла да постигну, ураде.