Након завршене основне школе ученици који су се образовали у редовним школама по ИОП2 уз сагласност родитеља и мишљење Интерресорне комисије могу да упишу нашу Средњу школу.
Документа потребна за упис Средње школе ,,Младост“ у Пироту:
- Сведочанство о завршеној основној школи
- Уверење о положеном завршном испиту основне школе
- Мишљење Интерресорне комисије
Пожељна документа:
- Сведочанства 5, 6, 7 и 8.разред због утврђивања успеха ученика ради конкурисања за ученичку стипендију
- Мишљење психолога или педагога и одељењског старешине о функционисању ученика у току похађања основе школе.
Детаљније о упису можете прочитати овде.
У Средњој школи имамо два образовна профила:
- Подручје рада: Текстилство и кожарство – смер: Конфекцијски шивач (трогодишње образовање)
- Подручје рада: Машинство и обрада метала – смер: Бравар (трогодишње образовање)
Текстилство и кожарство – смер: Конфекцијски шивач
У оквиру наставног плана ученици имају општеобразовне предмете, стручне предмете и практичну наставу.
Општеобразовни и стручни предмети су заступљени са по 2 часа недељно:
- Српски језик
- Математика
- Енглески језик
- Физичко васпитање
- Текстилна влакна
- Познавање материјала
- Машине и алати
- Технологија шивења
Обавезни изборни предмети:
9. Грађанско васпитање
10. Верска настава
Ученици бирају један од понуђених изборних предмета.
Практична наставаје заступљена је са 18 часова недељно и изводи се у адаптираним и опремљеним радионицама, а наставни садржај се прилагођава могућностима ученика.
За ученике текстилног смера сваке године се организује Републичко такмичење у знању и вештинама из области текстилства, где ученици могу да примене оно што су научили на часовима теоријске и практичне наставе. Са поносом истичемо да су наши ученици међу најбољима о чему сведоче и бројне награде, освојена прва места.
Наставни План и Програм у средњој школи је прилагођен, али променом структуре ученика, указала се потреба да се за већину ученика израђује ИОП2.
Уколико текстилни смер упишу моторички спретнија деца, програм ће остати прилагођени а циљеви и исходи рада су следећи:
- познавање и разликовање текстилних влакана
- правилан избор текстилних материјала
- познавање машина и алата у текстилној индустрији
- израда ручног веза
- израда разних украсних и употребних предмета од вунице
- израда и преправљање производа шивењем (израђивање, преправљање и поправљње женског и дечијег рубља, женских хаљина, сукњи, блуза, кошуља, кецеља,марамица, постељина, завеса, шалова итд.)
- набавка односно преузимање материјала, узимање мера и упутстава, кројење, израђивање украса и друге опреме
- састављање шивењем, припремање машина и алата, пеглање и довршавање као и испоручивање наручиоцима или продавање
Машинство и обрада метала – смер: Бравар
За ученике образовног профила бравар који се образују по ИОП2, након опсервације и израђеног ИОП-а припрема се материјал и наставна средства.
Материјал и наставна средства могу бити:
- штампани материјал (слике алата, машине, уређаја које треба препознати…)
- оцртавање уз помоћ шаблона (скице)
- обављање основних операција уз помоћ наставника (турпијање, савијање једноставних позиција, израда по моделу од картона и сл.)
По завршетку трогодишњег школовања наши ученици имају перспективу запошљавања, с обзиром да су ови кадрови дефицитарни у нашем граду. То значи да ученици стичу економску независност, даље се интегришу у друштво као корисни чланови. Обезбеђују пре свега себи а и својој породици финансијску стабилност и повећава им се осећај самопоштовања.
У нашој школи образују се деца са различитим сметњама у развоју. Примећено је да на наше ученике активности које се изводе на практичној настави из делују стимулишујуће и терапеутски истовремено. Тако посматрањем различитих боја на тканини и упознавањем са различитим текстурама материјала, као и прецизност ручног везења, плетења, израда малих таписерија, израда макета по моделу, цртање скица, израда гоблена, намотавање вунице, низање дугмади различитих величина и боја… потпомаже и развија пажњу, концентрацију и фокус ученика.
Иако је све више наших ученика са потпуно неразвијеним говором, њихови срећни изрази лица, јасно говоре колико су поносни на себе и на својих руку дела.
Велико је изненађење родитеља наших ученика када виде процес рада и готов производ од стране њихове деце, а за које како сами кажу нису никад ни помислили да би њихова деца то могла да постигну, ураде.