Nakon završene osnovne škole učenici koji su se obrazovali u redovnim školama po IOP2 uz saglasnost roditelja i mišljenje Interresorne komisije mogu da upišu našu Srednju školu.

Dokumenta potrebna za upis Srednje škole ,,Mladost“ u Pirotu:

  • Svedočanstvo o završenoj osnovnoj školi
  • Uverenje o položenom završnom ispitu osnovne škole
  • Mišljenje Interresorne komisije

Poželjna dokumenta:

  • Svedočanstva 5, 6, 7 i 8.razred zbog utvrđivanja uspeha učenika radi konkurisanja za učeničku stipendiju
  • Mišljenje psihologa ili pedagoga i odeljenjskog starešine o funkcionisanju učenika u toku pohađanja osnove škole.

Detaljnije o upisu možete pročitati ovde.

U Srednjoj školi imamo dva obrazovna profila:

  1. Područje rada: Tekstilstvo i kožarstvo – smer: Konfekcijski šivač (trogodišnje obrazovanje)
  2. Područje rada: Mašinstvo i obrada metala – smer: Bravar (trogodišnje obrazovanje)

 

Tekstilstvo i kožarstvo – smer: Konfekcijski šivač

U okviru nastavnog plana učenici imaju opšteobrazovne predmete, stručne predmete i praktičnu nastavu.

Opšteobrazovni i stručni predmeti su zastupljeni sa po 2 časa nedeljno:

  1. Srpski jezik
  2. Matematika
  3. Engleski jezik
  4. Fizičko vaspitanje
  5. Tekstilna vlakna
  6. Poznavanje materijala
  7. Mašine i alati
  8. Tehnologija šivenja

Obavezni izborni predmeti:

9. Građansko vaspitanje
10. Verska nastava

Učenici biraju jedan od ponuđenih izbornih predmeta.

Praktična nastavaje zastupljena je sa 18 časova nedeljno i izvodi se u adaptiranim i opremljenim radionicama, a nastavni sadržaj se prilagođava mogućnostima učenika.

Za učenike tekstilnog smera svake godine se organizuje Republičko takmičenje u znanju i veštinama iz oblasti tekstilstva, gde učenici mogu da primene ono što su naučili na časovima teorijske i praktične nastave. Sa ponosom ističemo da su naši učenici među najboljima o čemu svedoče i brojne nagrade, osvojena prva mesta.

Nastavni Plan i Program u srednjoj školi je prilagođen, ali promenom strukture učenika, ukazala se potreba da se za većinu učenika izrađuje IOP2.

Ukoliko tekstilni smer upišu motorički spretnija deca, program će ostati prilagođeni a ciljevi i ishodi rada su sledeći:

  • poznavanje i razlikovanje tekstilnih vlakana
  • pravilan izbor tekstilnih materijala
  • poznavanje mašina i alata u tekstilnoj industriji
  • izrada ručnog veza
  • izrada raznih ukrasnih i upotrebnih predmeta od vunice
  • izrada i prepravljanje proizvoda šivenjem (izrađivanje, prepravljanje i popravljnje ženskog i dečijeg rublja, ženskih haljina, suknji, bluza, košulja, kecelja,maramica, posteljina, zavesa, šalova itd.)
  • nabavka odnosno preuzimanje materijala, uzimanje mera i uputstava, krojenje, izrađivanje ukrasa i druge opreme
  • sastavljanje šivenjem, pripremanje mašina i alata, peglanje i dovršavanje kao i isporučivanje naručiocima ili prodavanje

 

Mašinstvo i obrada metala – smer: Bravar

Za učenike obrazovnog profila bravar koji se obrazuju po IOP2, nakon opservacije i izrađenog IOP-a priprema se materijal i nastavna sredstva.

Materijal i nastavna sredstva mogu biti:

  • štampani materijal (slike alata, mašine, uređaja koje treba prepoznati…)
  • ocrtavanje uz pomoć šablona (skice)
  • obavljanje osnovnih operacija uz pomoć nastavnika (turpijanje, savijanje jednostavnih pozicija, izrada po modelu od kartona i sl.)

Po završetku trogodišnjeg školovanja naši učenici imaju perspektivu zapošljavanja, s obzirom da su ovi kadrovi deficitarni u našem gradu. To znači da učenici stiču ekonomsku nezavisnost, dalje se integrišu u društvo kao korisni članovi. Obezbeđuju pre svega sebi a i svojoj porodici finansijsku stabilnost i povećava im se osećaj samopoštovanja.

U našoj školi obrazuju se deca sa različitim smetnjama u razvoju. Primećeno je da na naše učenike aktivnosti koje se izvode na praktičnoj nastavi iz deluju stimulišujuće i terapeutski istovremeno. Tako posmatranjem različitih boja na tkanini i upoznavanjem sa različitim teksturama materijala, kao i preciznost ručnog vezenja, pletenja, izrada malih tapiserija, izrada maketa po modelu, crtanje skica, izrada goblena, namotavanje vunice, nizanje dugmadi različitih veličina i boja… potpomaže i razvija pažnju, koncentraciju i fokus učenika.
Iako je sve više naših učenika sa potpuno nerazvijenim govorom, njihovi srećni izrazi lica, jasno govore koliko su ponosni na sebe i na svojih ruku dela.

Veliko je iznenađenje roditelja naših učenika kada vide proces rada i gotov proizvod od strane njihove dece, a za koje kako sami kažu nisu nikad ni pomislili da bi njihova deca to mogla da postignu, urade.