Reedukacija psihomotorike ili tretman pokretom je skup vežbi koje podstiču razvoj i služe kao opšti pristup tretmanu različitih smetnji koje se javljaju kod dece.
Koriste se razni pokreti stilizovani u vežbe i igre. Pokretom dete otkriva svet i sebe u njemu. Svaki pokret prati reč, da bi pojam postao deo svesti deteta. U individualnom radu se podstiče razvoj senzornih, motornih i saznajnih sposobnosti kako bi se učenicima olakšalo učenje.
Cilj je da se doprinese odklanjanju ili ublažavanju specifičnih teškoća u jednoj ili više oblasti senzomotornog ili psihofizičkog ponašanja deteta i omogući dalje učenje i razvoj. Zadatak je da se detetu obnove i obogate životna iskustva o sebi, o drugome, o prostoru, o vremenu i tako stečena nova iskustva izraze rečima.
Vežbe koje se izvode tokom tretmana reedukacije psihomotorike su osmišljene na osnovu procene razvojnih potreba i prilagođene su uzrastu, problemu i raspoloženju učenika.
Dele se na opšte i specifične.
Opšte vežbe psihomotorike:
- Masaža i pasivni pokreti
- Vežbe za doživljaj telesne celovitosti i gestualnog prostora
- Vežbe orjentacije u objektivnom prostoru
- Vežbe za procenu trajanja i orjentacije u vremenu
- Vežbe za uočavanje prisustva drugog
- Vežbe za usklađivanje pokreta i koordinaciju
- Vežbe za uočavanje i stabilizovanje lateralizovanosti i dr.
Specifične psihomotorne vežbe:
- Specifične vežbe za disgrafiju
- Specifične vežbe za disleksiju
- Specifične vežbe za diskalkuliju
- Specifične vežbe za disgnoziju
- Specifične vežbe za dizartriju