Većina dece sa smetnjama u razvoju, na poseban način osećaju i vole muziku.
Muzika stimuliše sva čula, koordiniše pokrete, podstiče razvoj govora, poboljšava pažnju deteta.
Zato je škola „Mladost“ uvela Muzičke stimulacije kao obaveznu vannastavnu aktivnost u našoj školi, ali i kao oblik dodatne obrazovne podrške za decu u redovnom obrazovnom okruženju.
Kome su Muzičke stimulacije namenjene?
Iako muzičke aktivnosti (igranje, pevanje, sviranje i slušanje) prijaju svima, najvidljiviji rezultati postižu se u radu sa decom koja imaju elemente iz spektra autizma.
Koji su ciljevi Muzičkih stimulacija?
- Uvođenje deteta u mirno stanje budnosti
- Razvoj ritma
- Razvoj glasa i pevanog govora
- Smanjivanje hiperaktivnosti
- Poboljšanje kognitivnih sposobnosti deteta
Kako se izvode Muzičke stimulacije?
Mogu se izvoditi individualno, grupno ili u paru. Ukoliko roditelj i nastavnik zajednički procene da je prioritet lični napredak i razvoj deteta, onda je izbor individualni tretman.
Ukoliko zajednički ustanovimo da je za dete važnije da „primeti“ drugo dete i reaguje na prisustvo druge osobe (socijalizacija, komunikacija) onda biramo grupni tretman ili rad u paru.
Muzičke stimulacije izvode se u savremeno opremljenom kabinetu. Osim melodijskog instrumenta u radu koristimo i Remo udaraljke. To su ritmički instrumenti uvezeni iz Sjedinjenih Americkih država koji su svojim dizajnom, bojom, oblikom i funkcijom prilagođeni detetu sa smetnjama u razvoju. Svaki instrument ima namenu za određenu razvojnu teškoću. Nezavisna asocijacija potrošača za procenu kvaliteta proizvoda namenjenih deci, dodelila je nagradu upravo ovim instrumentima.