Циљ образовања и васпитања је да свако дете у току школовања, развије своје способности до максимума у темпу који њему највише одговара. То захтева услове учења, где ће свако дете за себе наћи одговарајући прибор, материјал и технику учења.
У школи где се ради по Монтесори методи, првобитни задатак наставника је да посматра и да упозна способности сваког детета и да те способности развије.
Развојни задаци Монтесори метода су:
- ублажити постојеће развојне сметње
- развијање одговарајућих техника читања
- потпомагање читања са разумевањем
- побољшати способности рачунања
- помоћи детету у сналажењу у простору и времену
- развијање когнитивних способности
- развијање способности социјалног опхођења
- развијање грубе и фине моторике
- развијање радних способности
- развијање љубави и жеље за сазнањем
- увођење материјала/играчака који доводе децу до успеха и радости.
Учење и рад са дидактичким материјалима у Монтесори учионици одвија се у пет области, а то су:
- сензорни развој
- вештине практичног живота
- развој говора и језика
- развој математичких вештина
- космичко васпитање