Циљ образовања и васпитања је да свако дете у току школовања, развије своје способности до максимума у темпу који њему највише одговара. То захтева услове учења, где ће свако дете за себе наћи одговарајући прибор, материјал и технику учења.

У школи где се ради по Монтесори методи, првобитни задатак наставника је да посматра и да упозна способности сваког детета и да те способности развије.

Развојни задаци Монтесори метода су:

  • ублажити постојеће развојне сметње
  • развијање одговарајућих техника читања
  • потпомагање читања са разумевањем
  • побољшати способности рачунања
  • помоћи детету у сналажењу у простору и времену
  • развијање когнитивних способности
  • развијање способности социјалног опхођења
  • развијање грубе и фине моторике
  • развијање радних способности
  • развијање љубави и жеље за сазнањем
  • увођење материјала/играчака који доводе децу до успеха и радости.

Учење и рад са дидактичким материјалима у Монтесори учионици одвија се у пет области, а то су:

  1. сензорни развој
  2. вештине практичног живота
  3. развој говора и језика
  4. развој математичких вештина
  5. космичко васпитање