Naša škola se ističe radom u manjim grupama, uz podršku specijalizovanih ljudskih i tehničkih resursa, čime stvaramo okruženje koje podržava individualni razvoj i unapređuje postignuća učenika.

Svi učenici osnovne škole imaju izrađen Individualni obrazovni plan (IOP 2), prilagođen njihovim jedinstvenim snagama i potrebama. U okviru IOP-a, ne samo da se modifikuje nastavni sadržaj, već se detaljno planira prilagođavanje opštih ishoda obrazovanja i vaspitanja, kao i specifičnih standarda postignuća. Posebno pazimo da planirane aktivnosti u skladu sa IOP-om budu usklađene sa obrazovnim potencijalima svakog deteta, pružajući podršku u skladu sa njihovim individualnim mogućnostima i razvojnim ciljevima.

Naš rad zasniva se na timskom pristupu koji obuhvata stručnjake iz različitih oblasti: defektologe – oligofrenologe, logopede, somatopede, surdologe, nastavnike preventivno-korektivnih vežbi i muzičke stimulacije. Neprestano razmenjujemo iskustva i didaktički materijal, koji smo u mnogim slučajevima sami izradili, što omogućava lakši i efikasniji rad i poboljšanje postignuća dece. Naši učenici su obuhvaćeni individualnim radom sa stručnim timom, kao i, po potrebi, grupnim radom ili radom u paru, čime se značajno unapređuje njihov napredak. Pored rada na akademskim sadržajima po predmetima, posebnu pažnju posvećujemo razvoju funkcionalnih veština, kao što su socijalizacija, osamostaljivanje i priprema za život kroz sticanje znanja koja su primenjiva u svakodnevnim životnim situacijama.

U okviru naše škole posebnu pažnju posvećujemo obezbeđivanju raznovrsnih prostora i aktivnosti koji podržavaju individualni razvoj učenika, kao što su:
(detaljnije o svakoj oblasti možete pročitati klikom na sam naziv)

  • Senzorna soba je opremljena uređajima i materijalima koji stimulišu čula i pomažu u razvoju senzornih sposobnosti kod učenika. U ovoj prostoriji deca mogu da istraže svet oko sebe kroz različite taktilne, vizuelne i auditivne stimuluse, što je posebno korisno za senzornu integraciju i relaksaciju.
  • Montesori učionica pruža okruženje koje promoviše nezavisnost i samostalno učenje. Opremljena je didaktičkim materijalom koji je prilagođen razvojnim fazama učenika, a koji omogućava deci da u skladu sa svojim tempom savladavaju nove veštine i znanja.
  • Kuhinjica-učilica je prostor u kome učenici uče osnovne životne veštine, kao što su priprema hrane, higijena i održavanje kuhinje. Ovaj prostor je ključan za razvoj samostalnosti i samopouzdanja kod učenika, a istovremeno podstiče koordinaciju i razvija funkcionalne sposobnosti.
  • Medicinska soba (anti-stres soba) je prilagođena za potrebe zdravstvene podrške, ondnosno, prevazilaženje straha od odlaska lekaru kod dece.

Pored ovih specijalizovanih prostorija, naša škola pruža raznovrsne individualne tretmane i aktivnosti koje unapređuju fizički, kognitivni i emocionalni razvoj:

  • Reedukacija psihomotorike, koja obuhvata vežbe za razvoj koordinacije, ravnoteže i motoričkih veština, pomaže deci da bolje kontrolišu svoje pokrete i poboljšaju opštu motoričku spretnost.
  • Logopedske vežbe su namenjene razvoju i poboljšanju govornih i jezičkih veština, kako bi deca uspešno komunicirala i razvila jezičke sposobnosti na odgovarajućem nivou.
  • Muzička stimulacija se koristi kao metod za razvoj senzornih sposobnosti, kognitivnog razvoja i kreativnosti, pružajući deci priliku da se izraze kroz zvuk i ritam.
  • Korektivno-preventivne vežbe imaju za cilj unapređenje fizičkog zdravlja i pravilan razvoj motorike. Ove vežbe su osmišljene da pomognu deci u pravilnom držanju i funkcionalnom kretanju.