Rani razvoj dece, od rođenja do šeste godine, predstavlja najvažniji period za postavljanje temelja njihovog budućeg kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja. U tom periodu, uloga vaspitača je od suštinskog značaja, posebno kada je reč o deci sa smetnjama u razvoju.

Rana intervencija je od suštinskog značaja jer omogućava prepoznavanje i rešavanje poteškoća u razvoju u najranijoj fazi, kada je mozak najprilagodljiviji za promene. Pravovremenim radom i stručnom podrškom, deci se pruža prilika da dostignu svoj puni potencijal, dok se istovremeno olakšava i život njihovim porodicama. Ovo ulaganje u rane godine ima dugoročne koristi, jer ne samo da doprinosi razvoju deteta već i postavlja osnovu za njegovu uspešnu integraciju u društvo i buduće obrazovanje.

U našoj školi rad sa decom podeljen je po uzrasnim grupama i to na mlađu mešovitu grupu i pripremnu predškolsku grupu, gde je akcenat stavljen na pripremu dece za polazak u školu. Vaspitno obrazovni rad sa decom odvija se u malim grupama i individualno. Za svako dete izrađuje se individualni plan rada prema njegovim mogućnostima i potrebama.

Detaljnije o upisu možete pročitati ovde.

U grupama rade defektolozi – vaspitači, kao i stručni saradnici koji sa decom sprovode individualne tretmane: logoped, somatoped (individualni časovi reedukacije psihomotorike), nastavnica muzičke kulture (individualni časovi muzičkih stimulacija), nastavnik fizičkog vaspitanja (individualni časovi korektivno-preventivnih vežbi). Deca često posećuju i senzornu i medicinsku sobu kao i kuhinjicu gde učestvuju u kreativnim radionicama.

U okviru programa „Godine uzleta“ po kome se radi u našem vrtiću, fokusiramo se na nekoliko ključnih oblasti:
– Razvoj motorike, čula, očuvanje zdravlja i higijene
– Odnos prema sebi i drugima, prema okolini i osećanja
– Upoznavanje materijalnog i živog sveta, matematičkih pojmova, vremena prostora i praktično korišćenje saznatog u životu i radu
– Razvijanje komunikacije i stvaralaštva kroz govorne, likovne, muzičke aktivnosti

Aktivnosti su osmišljene tako da deca uče, razvijaju se ali i uživaju tokom boravka. Osnovni oblik rada je igra, kroz koju deca na spontan, neposredan način uče i razvijaju svoje sposobnosti. Koristimo savremene tehnike rada kao što su: ABBA metod, PESC metod, Montesori metod, kao i boravak u senzornoj i medicinskoj antistres sobi. U skladu sa vremenskim uslovima, deca provode deo vremena u školskom dvorištu na dečijem igralištu. Takođe, u sklopu nedeljnih tema sa decom posećujemo različite ustanove u gradu, kao što su Dom zdravlja, prodavnica, pozorište, kej…) U našoj grupi deca uče, doživnjavaju uspeh razvijaju se svojim tempom i rastu u srećne i zadovoljne ljude.